#46 Dovolená na Jižní Moravě #6 - Plavba lodí, státní zámek Milotice

19.07.2019

Poslední krásný slunný den jsme zahájili snídani na terase před ubytováním dopřávající krásný výhled na Pálavu od rybníku. Mraky na obloze nebyly skoro žádné a my jsme se těšili na dnešní poslední dovolenkový den.

Po opuštění ubytování jsme vyrazili směr Pavlov, kde je přístaviště pro výletní lodě, ale také jachty a další plavidla. Jakmile jsme došli na molo, zjistil jsem, že jsme o vesnici vedle a museli jsme se rychle vracet zpátky do Dolních Věstonic odkud odplouvala naše loď na okružní plavbu po nádrži. Dojeli jsme na čas, tak akorát a proti nám již šla paní ptající se zdá jdeme sami dva na plavbu a po nasem souhlasu, nám řekla, že pokud nás nebude více, tak budeme muset čekat hodinu a půl na další plavbu. Smutně jsme stáli před molem a dívali se na loď ztrácející naději na dnešní svezení. Přišel za námi i kapitán a ptal se odkud jsme a kam se ještě chystáme. Na poslední chvíli přišla tříčlenná rodina, že chce taky na okružní plavbu, kapitán se usmál a řekl, no tak pojedeme. Byli jsme moc šťastní.

Loď odrazila od břehu a vydala se směrem ke Strachotínu, kde jsme bydleli a prohlíželi jsme si betonové schody na, kterých jsme před pár dny seděli a vyhlíželi druhý břeh odkud se teď plavime. Paní mám průběhu plavby vykládá různé zajímavosti a loď se blíží k jednomu ze dvou mrtvých stromů na hladině nádrže a na vrcholu vidíme krásné černé kormorány, kteří jsou už letos střílení z důvodu vysokého stavu. Pokračujeme dále a sledujeme Pálavu jak se mění pohled na ni, na úbočí vidíme hrad Děvín a máme možnost si jej prohlédnout i z druhé strany. Při cestě zpátky proplouváme také kolem přístaviště v Pavlově a míjíme druhou výletní loď.

Posledních pár šplouchání vln o příď lodi, přirážíme k molu odkud jsme se vydali na naší plavební cestu. Děkujeme kapitánovi, který nám s úsměvem říká: Tak vám to teda nakonec vyšlo. My jen přikývli a spokojeně jsme šli do auta. Další zastavení státní zámek Milotice.

Cesta nás teď vedla na kraj Břeclavi a následně se ztáčela směrem na sever k Uherskému Hradišti. Před ním jsme však odbočili na Kyjov do městečka Milotice, kde se nachází krásný zámek. Na parkovišti před zámkem jsme nechali auto a vydali jsme se honosným mostem až do nádvoří zámku, které bylo překvapivě malé vzhledem k honosnosti z venku. Prohlídka nám začínala za pár minut a hezké počasí vytáhlo ven více návštěvníků. Jednotlivé místnosti se rychle naplnili a už to nebyla taková romantika jako ve Valticích, ale nevadí i tak jsme se dozvěděli spoustu zajímavých informací od průvodce a v jednom ze sálů, byla možnost vyzkoušet si klavír. Jeden pán se nesměle přihlásil a usedl za tento hudební nástroj. S naprostou jistotou zahrál několik skladeb jen tak bez povšimnutí oka a byl oceněn velikým potleskem.

Po konci prohlídky jsme pozorovali některé skupinky lidí, kteří využili možnosti zapůjčit si středověké oblečení v místní kostymérně, jak se prochází po parku za zámkem. Taky jsme si udělali krátké kolečko po parku, ale únava z dní předešlých se začala projevovat a tak jsme nasedli do auta směr Kyjov na oběd.

Po obědě již míříme směr nákupy do domácnosti a domů. Byl to velmi krásný čas po celou dobu naší dovolené, i když přišly mráčky, tak je slunce vždy rozehnalo a nám nezbývá nic jiného než se těšit na další dobrodružství.