#17 Řecko I., Cesta a řecká Paralie

10.09.2018

Na naši velkou dovolenou jsme se vydali z Přerova za pomoci autobusové dopravy společnosti Bon Ton. Přidej se k nám a pojď na krásné pláže egejského moře anebo památky typické pro Řecko.

Vyjeli jsme v 6:30 ráno směr Brno, kde jsme přestoupili do druhého autobusu, který byl vybavený standardem dnešní doby a to klimatizací kabiny. Zdánlivou výhodou byla skutečnost, že autobus měl dvě patra a s Kačkou jsme dostali místa v druhém patře a řadě od čelního skla, takže jsme dobře viděli na okolí po cestě. Nicméně tato výhoda byla vykoupena zvýšenou teplotou jakmile se sluníčko svými paprsky opřela do čelního skla. Přestávky jsme měli co 3-4 hodiny a bylo moc fajn po této době vylézt z malého prostoru a protáhnout si nohy na parkovišti.

Do Řecka jsme přijeli někdy po 3. hodině ranní, kdy jsme prošli státní hranicí se Srbskem každý sám za sebe s pasem, ale vše v pořádku. Po území Řecka jsme jeli ještě cca 2,5 hodiny na pobřeží do městečka Paralie.

Na ubytování jsme museli čekat do 14. hodiny odpoledne, tak jsme nelenili a šli se podívat s celým kolektivem k moři, a kdo všechno to s námi byl? Maminka, bráši a děda s přítelkyní od Kačky. Pro mladšího bráchu tato dovolená byla první u moře a šlo to poznat hned jak jsme došli na pláž a Toník se zastavil na hraně pláže a chvíli mu trvalo než se vydal dále k moři. Kde nakonec pomalu celý skončil, když si šel alespoň omýt nohy.

Po získání ubytování jsme už v plavkách vyrazili na pláž vyzkoušet si, jak jsme na tom s plaveckým uměním v tak velkém prostoru. A zde je ukryta největší výhoda lokality Paralia a to je mírný přístup do moře, kdy dospělý člověk může jít cca 40-50 metrů od břehu po nohou než nedosáhne kvůli hladině moře.

Na večeři jsme dostali instrukce, abychom jsme se dostavili do sesterského hotelu více v centru než jsme bydleli. Nabídka nebyla sice valná, ale stačila pro běžného turistu, který nepřijel za jídlem, ale mořem :-)

Ve večerních hodinách se poklidné přímořské městečko mění v pomalu v americký sen každého turisty, kdy s přicházející tmou ožívají barevné neony obchůdků a restaurací nabízející, jak širokou škálu občerstvení, tak oblečení a doplňků na sebe.

Typicky jsme se vraceli k půlnoci zpátky na ubytování obtěžkáni taškami a zážitky z ulic Paralie.